صفحه اسلامی داوطلب دانشگاه داوطلبان اخبار کنکور و دانشگاه

صفحه: اسلامی داوطلب دانشگاه داوطلبان اخبار کنکور و دانشگاه

گت بلاگز اخبار پزشکی ۷ ویتامین و ریزمغذی جهت مبارزه با انواع سرطان ها

رژیم های غذایی اغلب افراد فاقد مواد مغذی و ویتامین هایی است که جهت مبارزه با سرطان در دسترس هستند.

۷ ویتامین و ریزمغذی جهت مبارزه با انواع سرطان ها

۷ ویتامین و ریزمغذی جهت مبارزه با انواع سرطان ها

عبارات مهم : آفتاب

رژیم های غذایی اغلب افراد فاقد مواد مغذی و ویتامین هایی است که جهت مبارزه با سرطان در دسترس هستند.

به گزارش آوای سلامت به نقل از everydayhealth، با این حال شما می توانید از طریق مصرف روزانه و منظم ۷ ماده مغذی، خطر مبتلا شدن به انواع سرطان ها را از خود دور کنید:

۷ ویتامین و ریزمغذی جهت مبارزه با انواع سرطان ها

ویتامین دی: مطالعات نشان داده اند کسانی که سطوح بالای ویتامین دی را دریافت می کنند، در معرض خطر کمتری از مبتلا شدن به سرطان سینه، تخمدان، کلیه، روده، پانکراس، پروستات و سرطان های دیگر هستند. بیش از ۹۰ درصد از ویتامین دی از راه نور خورشید سنتز می شود ولی زیاد مردم به خاطر وحشت از مبتلا شدن به سرطان پوست کمتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرند در حالی که استفاده از کرم های ضد آفتاب استاندارد و رعایت موارد جلوگیری از آفتاب سوختگی، خطر مبتلا شدن به این سرطان را کم کردن می دهد. دریافت روزانه هزار تا ۲ هزار وحد ویتامین دی در روز از طریق رژیم غذایی یا مکمل های این ویتامین جهت جلوگیری از سرطان های یادشده بافایده است.

کورکومین: مطالعات نشان داده اند که كوركومين، ماده فعال بيولوژيك زردچوبه، علاوه بر اثرات آنتي اکسيداني و ضد التهابي، اثرات ضد سرطاني و ويژگي های ممانعت از ايجاد سرطان را هم داراست.

رژیم های غذایی اغلب افراد فاقد مواد مغذی و ویتامین هایی است که جهت مبارزه با سرطان در دسترس هستند.

ویتامین های گروه ب: بعضی تحقیقات نشان داده است که ویتامین های گروه ب از جمله اسید فولیک یا همان ویتامین ب ۹، می تواند خطر مبتلا شدن به بعضی سرطان ها را کم کردن دهد. افرادی که اسید فولیک بیشتری دریافت می کنند، خطر مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ و سرطان کبد کمتر هست. فولات، جهت سلول ها و بافت های تکثیر یافته بسیار بافایده هست. جهت مبتلایان به سرطان، مصرف مکمل فولات بسیار خوب است.

آنتی اکسیدان ها: بعضی ترکیبات موجود در چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها، باعث قطع رشد سلول های سرطانی در محیط آزمایشگاهی شده است اند. افرادی که چای سبز می نوشند و از سیگار اجتناب می کنند، کمتر در معرض خطر سرطان مری هستند. البته چای سبز فواید دیگری نیز دارد و از بروز خطر حمله قلبی و مبتلا شدن به اضطراب می کاهد.

سلنیوم: در مناطقی از دنیا که سطح سلنیوم خاک اوج هست، فوت و میر کمتری ناشی از سرطان ریه، سینه، روده بزرگ، تخمدان، گردن رحم، مثانه، لوزالمعده و سرطان مری گزارش شده است هست. از آنجا که بدن نیاز کمی به این ماده معدنی دارد، انجمن سرطان آمریکا توصیه کرده است که با یک رژیم غذایی سالم و همراه با مقدار زیادی میوه ها و سبزیجات می توان این میزان سلنیوم را به دست آورد. آجیف غذاهای دریایی، غلات سبوس دار، گوشت و مرغ، نیز حاوی سلنیوم هستند.

۷ ویتامین و ریزمغذی جهت مبارزه با انواع سرطان ها

روغن ماهی: برخی تحقیقات نشان می دهد زنانی که دو بار در هفته ماهی مصرف می کنند کمتر دچار مبتلا شدن به سرطان آندومتر می شوند. با این حال روغن ماهی فایده های دیگری هم دارد از جمله این که منجر به جلوگیری از بیماری های قلبی یا سکته مغزی می شود ضمن این که با کم کردن خطر مبتلا شدن به افسردگی نیز ارتباط دارد.

بتاکاروتن: ویتامین آ مشمول بر بتاکاروتن می تواند تومورها را کوچک کرده و سرعت رشد آنها را کم کردن دهد. با این وجود مصرف بیش از حد ویتامین آ یا همان بتاکاروتن می تواند سمیت ایجاد کند. بیش از ۵ هزار واحد بتاکاروتن در روز را نباید دریافت کرد.

رژیم های غذایی اغلب افراد فاقد مواد مغذی و ویتامین هایی است که جهت مبارزه با سرطان در دسترس هستند.

واژه های کلیدی: آفتاب | دریافت | جلوگیری | ویتامین | ضد آفتاب | سرطان ریه | سرطان مری | سرطان کبد | مبتلا شدن | سرطان ریه | سرطان سینه


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs